Stadsmorsan

2008/07/16

Tisdag!

Igår tog jag och klippte både Emil och Jonas, sen for jag och Alice i väg på en liten tjejdag. Vi åkte först och hämtade en rutchkana som jag köpt begagnad för 700, den kostar annars 1800 ny. Sen for jag och Alice på Birsta och åt lunch och kollade lite i affärer. Det är så lugnt att bara ha med henne, inget bråk eller tjafs eller grin, hon tyckte också att det var jätteroligt att vara själv med mamma. Vi skyndade på lite och gick över på Coop och handlade, sen brassade vi hem och då säger Jonas "du, dem ringde från jobbet nu" (när börjar hans semester igentligen?!). Jaja, vi for iväg upp till pappa i Orrberget för deras granne skulle kika på vår bil för den gnisslar så, han kollade bromsarna och det var lite kärvt, så han smorde och nu är gnisslet borta - tack tack Lennart! Jonas skulle komma efter med hojen för att pappa ville testköra den, han kom när vi var klar och skulle åka hem, han hade ju såklart åkt in en sväng på jobbet! Väl hemma igen så säger han att han ska in och jobba på måndag eller tisdag, det tyckte inte jag, han kunde lika gärna ta det i dag (onsdag), så kan han släppa jobbet sen (förhoppningsvis)! Vi har ännu inte börjat med nåt som vi skulle göra hemma här på semestern.
Emil är frisk igen, lite prickig fortfarande, men inget som smittar.

Tack Sofia en trevlig kväll, det måste vi göra om!!