Stadsmorsan

2008/07/07

Första semesterdan!

Sitter här, måndagmorgon, min första semesterdag och är heltrött. Tänkte man skulle få mycket gjort idag, men vill nästan somna stående.

Helgen har varit trevlig och händelserik. Gredagen lagade jag gomiddag med limekyckling och rosatd färskpotatis. Jonas låg som vanligt och pustade ut efter alldeles för mycket mat på soffan, men var så go sen och städade undan min mess i köket..:).
Lördag var det jobb för mig, lugnt med folk, men tiden gick ändå så himla fort. Jag slutade ändå lite tidigare vid sådär 15.30, kom ut på gatan då det störtregnade. Ringde min kära vän Sofia som jag skulle gå med Gatufesten och vi beslutade att vi skulle vänta nån timme innan vi bestämde oss om vi skulle gå eller inte, så jag for hemåt, köpte lite smågodis och la mig på soffan och slötittade lite på Fab 5, handlade om ett ungt par som skulle få en andra smekmånad och då hade mannen överraskat med förnyelse av bröllopslöfterna. Känlig som man har blivit så kom ju tårarna...haha. Just i detta ringer Sofia och snörvlar och har mig..:). Vi beslutade tillslut att vi skulle ta oss till stan, men tänkte äta och dricka några glas vin innan hemma hos henne. Jag gjorde i ordning mat på resterna från fredagen - en kall potatissallad med färskmarinerade tomater och kall limekyckling då, blev en succé - hoppas jag!

Väl inne på Gatufesten var det ganska kallt och vi träffade inte många vi kände, dissa helt E-type då man inte hörde ett dugg vad han sjung och när regnet väl igen kom vid midnatt knökade alla in sig under tälten och där var det mer än knökfullt. Vi beslutade oss för att ta en taxi hem.
Taxins vilda och kurviga färd gjorde mig åksjuk, var dock inte ett dugg berusad när man kom hem, men så himla illamående så jag kunde inte sova. Kom hem vid 00.45 och kanske somnade vid 04, då Jonas väl kom hem. Vaknade igen vid 8 och kunde inte sova längre. Barnen kom hem sen vid 10.30 och då fick Alice 200 spänn av Momma till att kunna gå på Drakborgen, så så blev det. Kurerat till Jonas lite med vätskeersättning och lite kaffe så bar det iväg ut till Birsta, var jättekul även för oss, får vara barn på nytt utan att skämmas..haha. Barnen fick köra "motorcykel", det var skitkul att se, jag sa att det var synd att Jonas inte hade mobilen med sig så att vi kunde ta en bild, men vi ska väl köpa en kamera snart, så jag får väl göra en repris på Drakborgen, synd att det är så dyrt där dock. Vi åt och fikade för över 300 spänn, så det blev ett 2 timmarsnöje på 550 spänn, dyr helg för oss, men värt det!

Idag ska jag till doktorn och se om jag kan få nån Bricanyl eller några bra allergitabletter mot min kattallergi. Mår så himla dåligt om jag är hos nån som har eller har haft katt, börjar även känna av om jag träffar folk som kan ha katthår på kläderna.

Undra om det blir en sväng på Ikea idag, vill hitta några snygga tyger som jag kan göra tygtavlor av, kanske mamma har nåt också.

Kram på er alla, ha en skön sommar!