Stadsmorsan

2006/07/29

Helg!

Jaha, vart tar helgen vägen?! Jonas borta hela helgen med att jobba på Deltaträffen, kom hem vid 03.30i morse och fortsatta att jobba hemma tills kl 05.30, då bad han mig väcka honom igen vid 10 för att han var tvungen att fortsätta. Så snäll som jag är så lät jag han sova, ringde hem från Ikea vid kl 12.30 och väckte han, då skulle det beräknades ta 4 timmar vara inne kl 14, han fick det lite stressigt, men jag hjälpte han så gott jag kunde när vi väl var hemma igen. Sen försvann han igen och det lär bli samma tid i natt.

Svårt att sysselsätta lilleman, han vill helst vara i knät, men där kan han inte sitta still och ska man göra nåt så får han gott hänga med på höften!

Blir ev att vi far iväg på semester på tisdag, då ser resplanen ungefär ut såhär: Borlänge, Göteborg, Skåne, Kålmården, Nyköping och hem igen, men skulle ju vilja in i Jönköping också, men det blir ju inte på vår väg om vi inte nu tar det innan vi åker till Göteborg. Ja ja, vi ska ta dan som den kommer och bara ta det lugnt.

Förkyldningen börjar ge sig på mig, har varken haft lukt- eller smaksinne nu dem senaste 3 dagarna, men idag har jag faktiskt fått tillbaka båda och sen fick jag en dunderhostmedicin av min kära vän Jonna, så nu kanske jag slipper lika vaken i 3 timmar i natt att hosta mig tillbaka till sömns. Hoppas hoppas, jag blir stressad när jag inte får sova mina timmar.

Emil började med ett nytt ljud igår, pruttar med munnen, eller vad man nu kallar det, det blir en massa salivbubblor i allafall och skitkul tycker han att det är.

Ha en fortsatt trevlig helg!

2 Comments:

Blogger halfbreed said...

Nä nu lilla morsan tycker jag att du måste ta och uppdatera litegrann.

9:58 em  
Blogger mlk said...

Instämmer med föregående inlägg till fullo!

9:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home