Stadsmorsan

2008/05/30

Fredag hela dan!

Vilken dag! Började i morse med att man stressade iväg då Jonas inte hittade tandborsten han skulle ha med sig, sen när han gav upp det så skulle han ha glasögonfodralet som även det var borta, det slutade med att han fick lämna båda sakerna och hoppa in i en ivägrullande bil och en arg fru.
Mycket gäster var det idag så man var helt slut när arbetspasset var slut. Efter jobbet hade vi en lekdejt med Emma och Wilma. Vi drog iväg på Drakborgen. När vi kom dit kl 16 så hade vi hela stället för oss själva, väldigt bekvämt. Visseligen är ju mina barn så himla hariga, så denna stora lekborg dem har mitt i lokalen vägrade dem först gå in i för dem har nån slags maskin i mitten som blåser ut bollar och den lät ju för mycket tyckte ju dem. Men jag bad personalen snällt om dem kunde stänga av den en stund - det gick givetsvis bra då vi var ensamma där. Efter det gick det jättebra att var inne i borgen. Emma med stormagen kröp runt där, strongt av henne, jag hade ju svårt ju och jag är ju inte ens gravid ju...

Vad vi tyckte bäst om på Drakborgen:

Mamma: Sista rutchkanorna, bra fart i.
Alice: Den runda rutchkanan.
Emil: ?????? Alice säger att han tyckte bilarna var roligast.

Efter Drakborgen for vi upp till den nya Fabriksbutiken uppe vid MIO möbler, där träffade vi Emma syster och man. Erik hette han och visade sig ju vara en gammal klass- o lumparkompis till Jonas.

Så nu är man äntligen hemma och jag är helslut, men ska försöka ha barnen uppe ikväll så kanske man får sovmorgon till kl 7.30 i morgon.

Gokväll!!

1 Comments:

Blogger halfbreed said...

Oj, det var ett tag sedan du var aktiv här...Va kul!

7:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home