Stadsmorsan

2008/05/26

Helgen!

I lördags jobbade jag i nästan 11 timmar, vi hade 1-årsjubileum på jobbet, mycket folk, men inte överfullt som det ibland kan bli. Sen var det bara hem och fixa med maten då Jonas och barnen höll på att gräva nere på gräsmattan för det stundande fibern. Emil såg mest ut som han ätit halva jordhögen..haha. I går var det ju morsdag, men en viss herre i huset hade ingen som helst koll på det, (lite besviken blev man ju.:( ). Men men, jag fick en slant att köpa en ny bok för..:)
Sitter och väntar på att Jonas ska dyka upp från jobbet, han hade visst misstaget sig att det var söndag, så han tog det lugnt hemma i morse, så då blev det övertid i stället.
Nu har vi bokat vart vi ska göra på semestern i allafall. Det blir Kålmården, till bror och svägerska i Karlskrona, samt syster i Göteborg åsså som vill ju jag förbi Ullared också. Sen ska Jonas fara över till Finland på tillbakavägen.
Nää, i kväll ska man försöka få barnen isäng i tid för en gångs skull, det är så svårt då det är så himla ljust ute dag som natt. Ibland somnar dem 22.30 och vaknar igen 5.30. Jag ska sova i mitt nästa liv, har inte haft en sovmorron på över 4 år! Det önskar jag mig i födelsedagspresent...i oktober då! *Längtar*

Nu dök mannen upp!!

1 Comments:

Blogger mlk said...

Vi måste försöka få någon fason på ungarna sovvanor när deras rum är klara. Jag skulle tro att de kommer att sova bättre i sina egna sängar.

10:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home