Stadsmorsan

2008/07/30

Onsdag!

I morse var vi uppe tidigt för att skjutsa in Jonas till stan. Fick som vanligt klä Alice i sängen och sen försöka dra upp henne. Vi for in och lämnade av han i stan och skulle sen fara upp till mor på jobbet, men hon var ju inte där, så då for vi hem igen. Är så hiskeligt trött, vet inte varför (och NEJ, vi ska inte ha en till unge, inte än i allafall!). Jag klarar nästan inte av denna värme, håller mig mest inne där det är svalare, fastnat i Suduko, fast jag klarar bara dem lätta, det duger för mig. Vi for och handlade lite så vi klarar oss över helgen på Kvantum Kvissle. Jag packade in pant och barn i bilen. Emil hade ju somnat när vi väl var framme så jag tog med Alice för att gå och hämta en kundvagn, väl vid kundvagnsparkeringen märkte jag ju att jag inte hade en femma eller tia med mig, så tillbaka till bilen som stod längst bort på parkeringen, ut med panten, Alice fick bära lite, sen försöka väcka Emil, som helst ville sova. Lilleman hade inga skor, så jag slängde ner dem i panten och fick med arm ta ur han ur bilen, säga åt Alice att stänga bildörren och sen bar det iväg mot ingången, med 2 kassar pant i ena handen och Emil på fel arm, mitt i allt detta, säger Alice "du ska väl inte slänga Emils skor?!". Började panta och Alice insisterade att hon också skulle panta, hon började med att lägga flaskorna med halsen först och skrriker att det inte händer nåt, samtidigt löper Emil iväg till en sån leksaksbil som man stoppar pengar i. En tant fick veja med vagnen när han kom och sprang. Jag slängde dem tomma kassarna efter panten och tog denna "bilvagn" som för övrigt är helt omöjlig att köra och gick in i affären, barnen bråkar och skriker och jag försöker styra detta åbäke. Kommer då på att jag glömde ta pantkvittot "Fan, ska jag försöka ta mig ut eller skiter jag i dem 36 kronorna? Jag sket i det! Det blev för omständigt, jag tänkte kolla om inget hunnit panta efter mig när jag var klar, men där stod ett par och pantade och dem blev nog extra glad idag..:)
Jaja, det är inte konstigt att man blir trött.
Nu ska jag grilla på lite hamburgare och köra in lite strips i ugnen, ha det gott!
Darling/pappa, vi saknar dig redan faktiskt! :)

1 Comments:

Blogger halfbreed said...

Ho ho ho jag kan inte låta bli att skrocka/småle åt din berättelse. Hu, va jobbigt med 2 barn i affären! Och gubben borta. Men söta är dom, ibland, trollungarna!;)

6:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home