Stadsmorsan

2008/09/26

Blodpropp?!

Är hemma från jobbet idag då jag igår märkte att insidan av mitt knä svällde upp och på kvällen blev det även lite blått. Ska in på vårdcentralen snart så dem får kika på det, hoppas att det inte är nåt allvarligt.
Förra helgen fyllde tösen 5 år, det blev väldigt lyckat, hon blev helnöjd över alla sina presenter. På söndagen var vi iväg på Sport Academy, där samlas barn och får testa på olika sporter och se om dem fastnar för nåt, rolig idé, så vi hakade ju på på det, men det slutade i tårar för lilltjejen. Ledarna fattade nog inte att dem hade en grupp med 5 åringar. Dem började förklara regler och slutade med - är det förstått?! Alla barn sa "ja" och leken började, men som jag nu hade tänkt, hade inget barn uppfattat reglerna och dem sprang bara runt och jagade varann där i Hedbergskas gymnastiksal. Nää, jag avbokade Alice från fortsatt deltagande direkt när vi kom hem. Vi får testa på nåt annat, vi funderar på motorcross, eller kanske dans.
Tänkte svänga in på stan idag innan jag ska på VC och ta en latte på nya cafeét i stan, Dolcetto, får se vad dem har att erbjuda.
Ska försöka pula ihop en Halloweeninbjudan också, tänkte fixa till ett sk inflyttningsparty den 1 nov, exakt ett år efter vi köpt huset..haha

Ha en kanon dag!